Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh rozvoje osobnosti úspěšného manažera
Klaiba, Jan ; Ing.Pavel Lutovský (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na rozvíjení manažerských kompetencí osobnosti manažera v podnikovém prostředí. Práce je rozdělena na dvě základní části. První teoretická část vymezuje teorii a základní pojmy. Druhá praktická část je rozdělena na část analytickou, kde se zabývám analýzou situace a zkoumáním problému a ve druhé části pak předkládám návrh vlastního řešení.
Manažerské kompetence studujících na ZSF JU
ŠAFRÁNKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá tím, jaké mají manažerské kompetence studující na ZSF JU. Cílem bylo zjistit manažerské kompetence studujících na ZSF JU. Byla zvolena výzkumná otázka: Jaké manažerské kompetence mají studující magisterského studia na ZSF JU? Dále byly vytvořeny dvě hypotézy. První hypotéza zní: Manažerské kompetence u studijních programů Management sociální práce v organizacích a Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech se neliší. Hypotéza dvě tvrdí, že studující kombinované formy studia mají manažerské kompetence větší než studující denní formy studia. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů a mimo jiné na vysvětlení pojmu management, manažer, vlastnosti manažera a další pojmy spojené s tímto tématem. Například jsou vysvětleny pojmy jako znalosti a dovednosti. Pro výzkum byla zvolena kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazník a technika standardizovaný dotazník. Výzkumný soubor tvořilo celkem 113 studujících. Dotazník byl vyhodnocen pomocí T-testu - pro dva nezávislé soubory v programu SPSS. Ze získaných dat byly vytvořeny tabulky a grafy. Obě zvolené hypotézy byly potvrzeny. Dále je z výzkumné části patrné, že studující se cítí sebejistě zejména v těchto kompetencích - komunikační dovednosti, vytváření a poskytování prezentací, péče o klienty, plánování a vedení schůzek, uplatňování společenské odpovědnosti, řízení vztahů, efektivní využívání IT zařízení, vlastní rozvoj a sebeovládání, motivace a vedení týmu či vzdělávání a rozvoj ostatních. Přínosem této práce by mohlo být zamyšlení se studujících nad jejich vlastními kompetencemi, které budou potřebovat při výkonu práce na manažerských pozicích. Mohli by si uvědomit, kterými kompetencemi disponují, které je potřeba dále rozvíjet a popřípadě, kterými kompetencemi nedisponují vůbec.
Porovnání manažerských kompetencí ředitele školy a manažera v komerční sféře
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá porovnáním manažerských kompetencí ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a dovedností, které využívají současní ředitelé základních škol a manažeři středního managementu v rámci svých manažerských kompetencí. Cílem práce a zvoleného kvalitativního výzkumu pomocí metody "shadowing", která vychází z celodenního pozorovatelného chování, je porovnat konkrétní manažerské kompetence mezi ředitelem základní školy a manažerem středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Porovnáním konkrétních manažerských kompetencí bude možné porovnat úroveň, účel a důležitost konkrétních manažerských kompetencí pro ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry. Během výzkumu bylo použito i interview, které následovalo po některých pozorovaných situacích konkrétního chování ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Konkrétní manažerské kompetence byly definovány na základě kombinace kompetenčních modelů, které jsou zmíněny a popsány v teoretické části této práce. Přínos výzkumu by mohl být v oblasti dalšího vzdělávání a v užší specifikaci manažerských kompetencí využitelných pro konkrétní pracovní...
Komparace kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10
Caklová, Karolína ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáváním kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou kompetence, klíčové kompetence a porovnává definice z různých odborných pramenů. Popsána je, jak jejich struktura, tak i životní cyklus. Dále se práce věnuje kompetenčním modelům, jak v obecné rovině, tak především modelům řídících pracovníků škol. Je vyzdvižena úloha kompetenčního modelu, a také důvody a výhody jeho zavedení. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu šetření, kde autorka komparuje kompetenční modely, které vytvořila pomocí stínování a dalších doplňkových metod. Kompetence byly vyhodnocovány na základě kritérií kompetenčního modelu, vytvořeného I. Lhotkovou (2012). Výstupem šetření je případová studie, ve které jsou v rámci výsledků výzkumu popsány rozdíly v kompetencích ředitelů právě na Praze 10, kde mají ředitelé pro vedení škol stejné podmínky a stejnou míru podpory od zřizovatele. Zásadní rozdíly v kompetencích ředitelů nebyly zjištěny, naopak se při výzkumu dostaly na povrch podobné problémy, jež řešily všechny respondentky.
Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu
Vítek, Zbyněk ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu Cíle: Hlavním cílem primárního šetření je přezkoumat situaci na straně nabídky pracovní pozice "Sportovní manažer" na pracovním trhu České republiky a Německa. Porovnat v čem spočívají rozdíly v požadavcích na sportovní manažery a využít dosažených výsledků empirického výzkumu k představení sportovního manažera. Dílčí cíle, komentáře a doporučení, byly formulovány takto: 1) Zjistit, které znalosti a dovednosti jsou relevantní pro inzerenty a kvantifikovat je. 2) Ověřit, zda inzerenti vyžadují vzdělání a praxi, a blíže určit typ vzdělání, délku a druh praxe. Metody: Teoretická část je zpracována formou rešerše. A to z odborné literatury a publikací. K naplnění vědecko-výzkumného cíle byla použita také metoda komparace. Zjištění jsme doplnili formulací doporučení pro realizaci procesu náboru a výběru při získávání nejvhodnějšího kandidáta na pozici "sportovní manažer". Výsledky: Z empirických poznatků a výzkumu náborových inzerátů je zřejmá identifikace a rozdíl požadavků na odborné znalosti, stupeň vzdělání, druh a délku praxe při obsazování pozice sportovního manažera na českém a německém trhu. Ověření zdali inzerenti vyzdvihují důležitost vysokoškolského vzdělání, ale také znalosti odborných...
Kompetenční profil koordinátora dobrovolníků na sportovní akci
Klenerová, Barbora ; Pecinová, Markéta (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Kompetenční profil koordinátora dobrovolníků na sportovní akci Cíl: Hlavním cílem práce je vytvořit kompetenční profil koordinátora dobrovolníků, z pohledu především dobrovolníků, pro potřeby organizátorů sportovních akcí, zejména v Labe aréně Račice. Vedlejšími úkoly práce jsou vytvořit týž profil z pohledu manažerů, dále z pohledu dobrovolníků i manažerů a jednotlivé pohledy porovnat. Metody: Práce kombinuje metody kvalitativního i kvantitativního charakteru. Na základě studia odborné literatury a rozhovorů s koordinátory dobrovolníků a dalšími manažery sportovních akcí byl vytvořen seznam kompetencí potřebných pro efektivní výkon práce koordinátora dobrovolníků. Důležitost jednotlivých kompetencí poté zhodnotili dobrovolníci na Mistrovství Evropy juniorů a závodníků do 23 let v rychlostní kanoistice 2019 pomocí písemného dotazování. Výsledky: Sestavený kompetenční profil zahrnuje 20 kompetencí, které dobrovolníci ohodnotili jako nejdůležitější. Jedná se o kompetence pozitivní, důvěryhodný, zodpovědný, pilný, přátelský, psychicky odolný, s přirozenou autoritou, racionální a klidný z kompetenční skupiny osobnostní charakteristiky a kompetence umět jednat s lidmi, dovednost rozhodovat, schopnost improvizovat, řešení krizových situací, samostatnost, organizování, rozdělování úkolů,...
Manažerské kompetence žen
MALENOVÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá výzvami, kterým čelí ženy na vedoucích pozicích. Práce vymezuje koncepční rámec definováním managementu, stylů managementu a základních manažerských dovedností. Vysvětluje také klíčové pojmy, jako jsou rozdíly v chování žen a mužů, problematika diskriminace a vstupní bariéry. Dále poskytuje kvalitativní analýzu, prostřednictvím rozhovorů provedených se vzorkem vybraných žen. Použitá metoda průzkumu je polostrukturovaný rozhovor, v němž jsou vyjádřeny názory a představy manažerek. Rozhovory se týkají problémových situací souvisejících s jejich pracovním prostředím, s rozdíly mezi ženskými a mužskými kolegy a budoucí rolí žen na pracovišti. Cílem práce je navrhnout změny v přístupu firem k manažerkám a zároveň najít podporu pro ženy, které se ucházejí o manažerské pozice.
Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu
Vítek, Zbyněk ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu Cíle: Hlavním cílem primárního šetření je přezkoumat situaci na straně nabídky pracovní pozice "Sportovní manažer" na pracovním trhu České republiky a Německa. Porovnat v čem spočívají rozdíly v požadavcích na sportovní manažery a využít dosažených výsledků empirického výzkumu k představení sportovního manažera. Dílčí cíle, komentáře a doporučení, byly formulovány takto: 1) Zjistit, které znalosti a dovednosti jsou relevantní pro inzerenty a kvantifikovat je. 2) Ověřit, zda inzerenti vyžadují vzdělání a praxi, a blíže určit typ vzdělání, délku a druh praxe. Metody: Teoretická část je zpracována formou rešerše. A to z odborné literatury a publikací. K naplnění vědecko-výzkumného cíle byla použita také metoda komparace. Zjištění jsme doplnili formulací doporučení pro realizaci procesu náboru a výběru při získávání nejvhodnějšího kandidáta na pozici "sportovní manažer". Výsledky: Z empirických poznatků a výzkumu náborových inzerátů je zřejmá identifikace a rozdíl požadavků na odborné znalosti, stupeň vzdělání, druh a délku praxe při obsazování pozice sportovního manažera na českém a německém trhu. Ověření zdali inzerenti vyzdvihují důležitost vysokoškolského vzdělání, ale také znalosti odborných...
Vliv profesní minulosti manažerů v sociálních službách na výkon jejich povolání.
Brožová, Eva ; Furmaníková, Lada (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem profesní minulosti manažerů v sociálních službách a jejího vlivu na výkon manažerské profese. V mé diplomové práci se zabývám těmi pracovníky, kteří aktuálně působí v manažerských funkcích a dříve působili jako sociální pracovníci. Zajímá mne, jakým způsobem jejich profesní minulost ovlivnila výkon jejich manažerské funkce, a jakým způsobem získávají tito manažeři nové manažerské kompetence. V teoretické části se převážně zabývám kompetencemi sociálních pracovníků, kompetencemi manažerů a následně je porovnávám. Věnuji se také tématu nabývání manažerských kompetencí. V praktické části popisuji metodologii výzkumných šetření a prezentuji výsledky, ke kterým jsem došla. Hlavní metodou je kvalitativní výzkumné šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Doplňující metodou je kvantitativní výzkumné šetření pomocí dotazníku. V diskusi tyto výsledky porovnávám s dostupnými zdroji. Nakonec reflektuji naplnění cílů diplomové práce a dávám doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.